Direktlänk till inlägg 29 november 2010

the wanderer

Av Carro - 29 november 2010 21:13

det är nog en bra sak när man inte uppdaterar sin blogg så ofta, det måste ju innebära att man har ett liv? (lr, i mitt fall, att man dränerar sig totalt på jobbet o mest studerar taket när man väl kommit hem)

för er som inte vet det så SLITER det att jobba kvällar. framför allt som det alltid blir "delad tur" för min del. saker som ska fixas på förmiddagen, o så repförberedelser plus rep på em/kväll. när jag väl kommer hem på kvällarna vill jag mest ligga i fosterställning o spoona kudde.


premiären avklarad med bravur! och detta TROTS att E behagade vara sjuk(bastard!), o jag fick panikplugga manus ute i kulisserna som inhoppare. trivdes jag som grånisse? jo, andra föreställningen hade jag fruktansvärt roligt! :) då satt replikerna oxå, vilket givetvis hjälpte upp känslan.. ovant, jag har inte stått på scen sen jag blev anställd - mitt jobb är bakomfixet, förberedelserna, panikfixet när ngt går fel under pågående föreställning.

upptäckte att jag har fruktansvärt mkt mer att ge NU än när jag var med i sommarteatern för fyra-fem år sen(o var sjuk o gick på hyfsat intressanta antidepressivcoctails). frågan är bara hur jag ska kunna mixa min önskan om att vara doldis med det jag har att ge on stage? *funderar*

o well.


imorrn får vi besök av nordnytt som ska göra reportage om revyn, o vore jag mer exhibitionistiskt lagd hade jag definitivt hängt kvar o försökt få uttala mig om ngt. vilket jag inte vill - jag ska hem o äta LUNCH den tiden. ^^


sjukt mysig lördag ute i en av byarna, trots förmiddagskrock o värdelöst läkarbesök. sköna människor, god mat, bra diskussioner, singstar o limousineservice. o jag är kräkless på att gå ut. planen är att inte gå ut mer förrän tidigast hemvändarutgång närmare jul. apropå sånt är jag sugen som fan på att flytta till större stad igen. känner mig lite instängd.


jag är inte direkt bortskämd m komplimanger, men den här helgen har jag fått både kvalité o kvantitet. både för jobb o för mig själv som person. håller ff på att smälta det hela. men, sammantaget kan vi väl konstatera att jag är jävligt rolig, jävligt het o jävligt kompetent. eftersom det andra säger alltid är sant om jag väljer att tro på dom? ;)


säg vad du menar, mena det du säger, tro inte allt du hör o sprid inte allt du vet.

and make yourself happy.


kvällens bop - The wanderer. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 23 januari 2012 21:54

"Skriv något roligt till nästa tisdag!", sa han. Jag glodde misstroget upp på honom från botten av det avgrundsdjupa hål jag klöst väggarna ned till nagelbandet för att klättra upp ur.  Hur fasen ska jag just nu få ur mig något annat än tunga livsf...

Av Carro - 1 januari 2012 12:27

Ganska precis ett år sen jag bloggade privat senast! "duktiga flickor skriver dagbok, de andra har inte tid"..? ;)    Året som gått har inte gett mkt tid åt att uppdatera min egna blogg, och jag har heller inte haft ngt egentligt behov. Med två...

Av Carro - 30 december 2010 13:35

..drömde en helt underbart typisk dröm, en sån där som mitt hoppfulla o samtidigt krassa sinne kan tota ihop..   jag var i central park, strandsatt och utan att ha ngnstans att bo, jagade hotellrum och undrade över varför jag befann mig ensam i s...

Av Carro - 27 december 2010 11:47

damnit! jag blev utmanad, o då kan jag ju inte banga.. lite snabbt bara. (låter blir att börja muttra ngt över att detta inte på ngt sätt kan räknas som ett "test", sånt här är ju mest typ bukfylla, fast i bloggform. visst har jag uttryckt mitt missn...

Av Carro - 26 december 2010 23:40

det här inlägget ska handla om "ett ögonblick", säger listan..   det blir en minnesbild jag har av min mor, och jag vet inte hur korrekt den är EGENTLIGEN, och vad som "lagts till" i minnet under årens lopp. jag tror nämligen att jag kanske var f...

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards