Direktlänk till inlägg 6 december 2010

moi!

Av Carro - 6 december 2010 19:52

Jag behöver skriva, och jag behöver lite press på mig att skriva, så jag hakar på det här:


30 dagars listan:


Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Meningen med livet
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Ett sista ögonblick
Dag 30 –Detta var bäst med 2010


Dessutom tajmar det rätt bra, eftersom inlägget om " det här åt jag idag" inträffar när jag ska äta julbord m jobbet. Det kommer att bli en lååång lista som jag innerligen hoppas innehåller löjrom.. *suktar* ^^


Så, första inlägget - presentera mig själv.

O hur lätt är det? Inte speciellt.

Optimist, pessimist, realist.

Självständig, cynisk, naiv.

Inte helt enkel när jag är osäker, o totally awesome när jag känner mig trygg.

En jävligt bra vän, har otroligt svårt att be om hjälp, testar ständigt nya saker. Frusen.

Jobbar med amatörteater, vilket jag halkade in i på ett bananskal. Skulle egentligen bli tolk, men det blev inte riktigt så.

Livserfarenhet som en 50åring och en stor ödmjukhet inför vad universum slänger i min väg.

Jag tror att det som är meningen ska hända händer, även om jag kanske inte alltid så villigt underkastar mig det eller ser syftet med det.

Familj och vänner är oerhört viktigt. Om det inte vore för dom skulle jag vara totalt rotlös och flacka runt i världen och fatta alla mina dåliga beslut helt ensam i de största städerna jag kunde hitta.

Tror på att what goes around comes around, försöker att inte säga något OM någon som jag inte kan säga TILL dom, anser att omtänksamhet är en viktig egenskap, och vet att ett leende mot eller från en okänd människa kan lyfta en hel dag.

Spontan, överlevare, fysisk, målmedveten, avskyr när människor jag inte tycker om rör i mig. Anser att mod är att göra saker man egentligen inte törs.

Fascinerad av kommunikation i alla former, även om jag inte alltid lyckas så bra.

Är väldigt all or nothing - inte alls en bra egenskap många ggr, otålig, rörig, men  vuxen när det behövs.

Jag är den som människor anförtror sig åt, och sviker aldrig ett förtroende(även om människan i fråga definitivt inte förtjänat det). I could unleash hells you wouldn't belive om jag avslöjade saker jag vet, och ibland får jag kämpa med mina jag för att inte falla till föga för frestelsen att sätta andra på plats med det jag vet. Men, what goes around comes around, och varje dag definierar jag den människa jag vill vara. Och att såra andra medvetet gör jag inte.

Vet aldrig vem någon är, opretentiös, lyssnar inte på skvaller, dömer inte andra människor(även om vissa gör det till en utmaning..). Har inte bestämt mig för om det är så att jag vill ha saker jag inte kan få, eller inte kan få saker jag vill ha.

Gör heller inte ursäkter för andra - det man har gjort har man gjort, och man ska vara beredd att ta konsekvenserna för sina handlingar.

Människor som tar på sig martyrroll är totalt ointressanta för mig - man har själv ansvaret för sitt liv, och ansvar för att ändra det man inte är nöjd med!

Svag som fan för snygga ben(knäområdet, konstigt nog), attityd, quirkyness o nyckelben.


räcker det så? visst gör det?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 23 januari 2012 21:54

"Skriv något roligt till nästa tisdag!", sa han. Jag glodde misstroget upp på honom från botten av det avgrundsdjupa hål jag klöst väggarna ned till nagelbandet för att klättra upp ur.  Hur fasen ska jag just nu få ur mig något annat än tunga livsf...

Av Carro - 1 januari 2012 12:27

Ganska precis ett år sen jag bloggade privat senast! "duktiga flickor skriver dagbok, de andra har inte tid"..? ;)    Året som gått har inte gett mkt tid åt att uppdatera min egna blogg, och jag har heller inte haft ngt egentligt behov. Med två...

Av Carro - 30 december 2010 13:35

..drömde en helt underbart typisk dröm, en sån där som mitt hoppfulla o samtidigt krassa sinne kan tota ihop..   jag var i central park, strandsatt och utan att ha ngnstans att bo, jagade hotellrum och undrade över varför jag befann mig ensam i s...

Av Carro - 27 december 2010 11:47

damnit! jag blev utmanad, o då kan jag ju inte banga.. lite snabbt bara. (låter blir att börja muttra ngt över att detta inte på ngt sätt kan räknas som ett "test", sånt här är ju mest typ bukfylla, fast i bloggform. visst har jag uttryckt mitt missn...

Av Carro - 26 december 2010 23:40

det här inlägget ska handla om "ett ögonblick", säger listan..   det blir en minnesbild jag har av min mor, och jag vet inte hur korrekt den är EGENTLIGEN, och vad som "lagts till" i minnet under årens lopp. jag tror nämligen att jag kanske var f...

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards