Alla inlägg den 16 december 2010

Av Carro - 16 december 2010 21:04

..nu stod det faktiskt inte i bloggutmaningen att man skulle skriva 30 dagar i FÖLJD, o tur är ju det, för jag har varit lätt omotiverad att fortsätta.. ^^


Dag 05 - Vad är kärlek?


o ett ämne där man kan utveckla hur mkt som helst, dessutom!! *lätt uppgiven*


först o främst - det finns en massa olika typer av kärlek. till vänner, till familj, till partner, till ting och företeelser, och dessutom i olika grader.

sen vill jag skilja på förälskelse och kärlek. förälskelse är ett uppslukande tillstånd, ungefär som en häftigt brinnande eld, medan kärlek är lugnare, innerligare och varmare, som en brikett(ÅH, vad jag är POETISK!! släng dig i väggen, boye, här har du ngn som vet att uttrycka sig..  ;P).

kärlek är för mig en känsla av tillit och lojalitet. (nu lät det inte lika poetiskt längre, lr hur..? :D)


trygghet.

hm, jo, trygghet.


förälskelse däremot kan finnas utan vare sig tillit lr lojalitet o definitivt utan trygghet!

men, som sagt, det är skilda företeelser för mig.


..fan vad jag är oromantisk.. *suckar lite*


nog så.

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards