Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

do it!

Av Carro - 23 januari 2012 21:54

"Skriv något roligt till nästa tisdag!", sa han. Jag glodde misstroget upp på honom från botten av det avgrundsdjupa hål jag klöst väggarna ned till nagelbandet för att klättra upp ur. 

Hur fasen ska jag just nu få ur mig något annat än tunga livsfunderingar, möjligtvis kryddade med skruvad galghumor? 


Så, jag städar, sorterar, bakar, med en fåfäng och blygsam förhoppning om att mina tankar ska inspireras och på ett mirakulöst sätt sortera sig själva, finna sin plats och staka ut vägen till en sammanhållen tanke. 

Jag skriver små lappar med ämnen jag skulle kunna avhandla, som jag har en åsikt om, som jag kan presentera med trovärdighet och viss insikt. Och ratar dom en efter en. 


Kardemummabullar och ett rent hus har jag fått ur mig, text är det värre med. Underhållning finns det inte i mig. 


När jag blir gammal och dement, och börjar hålla mig till saker och fraser jag känner mig trygg med, kommer jag stå att baka bröd hela dagarna, mumlandes "det finns alltid dom som har det värre, ljuset i tunneln är INTE ett mötande tåg". 


Det är inte över förrän man gett upp, och än är jag tjurig nog att hålla ut till vårljuset!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 1 januari 2012 12:27

Ganska precis ett år sen jag bloggade privat senast! "duktiga flickor skriver dagbok, de andra har inte tid"..? ;)    Året som gått har inte gett mkt tid åt att uppdatera min egna blogg, och jag har heller inte haft ngt egentligt behov. Med två...

Av Carro - 30 december 2010 13:35

..drömde en helt underbart typisk dröm, en sån där som mitt hoppfulla o samtidigt krassa sinne kan tota ihop..   jag var i central park, strandsatt och utan att ha ngnstans att bo, jagade hotellrum och undrade över varför jag befann mig ensam i s...

Av Carro - 27 december 2010 11:47

damnit! jag blev utmanad, o då kan jag ju inte banga.. lite snabbt bara. (låter blir att börja muttra ngt över att detta inte på ngt sätt kan räknas som ett "test", sånt här är ju mest typ bukfylla, fast i bloggform. visst har jag uttryckt mitt missn...

Av Carro - 26 december 2010 23:40

det här inlägget ska handla om "ett ögonblick", säger listan..   det blir en minnesbild jag har av min mor, och jag vet inte hur korrekt den är EGENTLIGEN, och vad som "lagts till" i minnet under årens lopp. jag tror nämligen att jag kanske var f...

Av Carro - 24 december 2010 22:16

det här inlägget ska handla om min bästa vän, enligt bloggutmaningslistan.   jag kommer inte att nämna ngra namn, enligt min filosofi att man inte hänger ut andra i sin blogg. sen vet jag inte hur jag ska plocka ut EN bästa vän, för jag har välsi...

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards