Direktlänk till inlägg 26 december 2010

fyra ögonblick

Av Carro - 26 december 2010 23:40

det här inlägget ska handla om "ett ögonblick", säger listan..


det blir en minnesbild jag har av min mor, och jag vet inte hur korrekt den är EGENTLIGEN, och vad som "lagts till" i minnet under årens lopp. jag tror nämligen att jag kanske var fyra-fem år när det här ska ha inträffat.

min mor pluggade i boden, och jag har en väldigt tydlig minnesbild av hur hon kommer in genom dörren hemma, med fluffig åttiotalsfrisyr, stora glasögon med blåtonat glas, en ljusgrön manchesterjacka  och stort leende. nån gång runt den tidsperioden har jag oxå minnesbild av att jag sitter i hennes rum i boden och tittar i en sån där pop-up-bok som handlar om ett hus.


ett nyare ögonblick som jag precis kommer ihåg känslan jag hade, var när jag insåg att jag måste flytta upp till kalix. sorgen och rädslan över att lämna det jag hade(sambo, hem, nätverk, vänner, en stad jag älskade), och den Absoluta Vissheten att det var så det måste bli. det är inte många ggr som jag upplevt den Absoluta Vissheten, men när den infunnit sig har det lixom inte funnits ngt val - varenda fiber i min kropp har talat om för mig vad jag ska göra.


och ett av de senare ögonblicken - söndagmorgon, premiär för julspelet, E meddelar att han är sjuk, och jag inser att förutom att fixa irodning scenen o skotta spelplatsen och se till att alla är på plats o förberedda ska jag dessutom göra en inhopp o spela E's roll som jag inte kan, o enda tiden jag kommer att ha att läsa in det är typ bakom kulisserna under föreställningen.. adrenalin, my dear ones..


o annars?

tja, jag är läskig, men det visste ju alla redan. ^^

o gårdagen blev fasen så mkt bättre än jag hade förväntningar på.

o jag har insett att jag måste ha gjort ngt spektakulärt bra i något tidigare liv för att ha förmånen att ha de vänner jag har. <3

o jag är i ett ovanligt stadium av harmoni. sweet.


spread sunshine and frikkin rainbows.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 23 januari 2012 21:54

"Skriv något roligt till nästa tisdag!", sa han. Jag glodde misstroget upp på honom från botten av det avgrundsdjupa hål jag klöst väggarna ned till nagelbandet för att klättra upp ur.  Hur fasen ska jag just nu få ur mig något annat än tunga livsf...

Av Carro - 1 januari 2012 12:27

Ganska precis ett år sen jag bloggade privat senast! "duktiga flickor skriver dagbok, de andra har inte tid"..? ;)    Året som gått har inte gett mkt tid åt att uppdatera min egna blogg, och jag har heller inte haft ngt egentligt behov. Med två...

Av Carro - 30 december 2010 13:35

..drömde en helt underbart typisk dröm, en sån där som mitt hoppfulla o samtidigt krassa sinne kan tota ihop..   jag var i central park, strandsatt och utan att ha ngnstans att bo, jagade hotellrum och undrade över varför jag befann mig ensam i s...

Av Carro - 27 december 2010 11:47

damnit! jag blev utmanad, o då kan jag ju inte banga.. lite snabbt bara. (låter blir att börja muttra ngt över att detta inte på ngt sätt kan räknas som ett "test", sånt här är ju mest typ bukfylla, fast i bloggform. visst har jag uttryckt mitt missn...

Av Carro - 24 december 2010 22:16

det här inlägget ska handla om min bästa vän, enligt bloggutmaningslistan.   jag kommer inte att nämna ngra namn, enligt min filosofi att man inte hänger ut andra i sin blogg. sen vet jag inte hur jag ska plocka ut EN bästa vän, för jag har välsi...

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards