Alla inlägg den 9 november 2010

Av Carro - 9 november 2010 20:55

0,6 sekunder tar det för dig att registrera om en annan person är attraktiv lr inte.


4 sekunder. så länge tar det innan du placerat in en ny bekantskap och bildat en uppfattning om personen ifråga.



vi pratar väldigt lite tid..

och så funkar det för min del iaf. på fyra sekunder har jag omedvetet registrerat attityd, utstrålning, klädstil, utseende och bemötande och placerat in människan i ett mentalt fack. visst, saker och ting kan ju ändras när man väl lärt känna personen i fråga, men lite skrämmande är det hur snabbt man bedömer någon och bildar sig en uppfattning. och ÄNNU läskigare hur sällan jag ändrar uppfattning när jag väl spenderat mer tid med denna nya bekantskap!

jag kanske bara är ovanligt intuitiv? ;)

och nej, jag är inte främmande för att ändra uppfattning, lr upptäcka attraktiva egenskaper hos någon som jag under de första 0,6 sekunderna inte dragits till. men det är som sagt väldigt sällan jag missbedömt ngn i grunden.


första intrycket är alltså otroligt viktigt - man ska INTE ha dåliga sekunder när man träffar en potentiell arbetsgivare första gången! :-|


har varit på en föreläsning om kommunikation, verbal och ickeverbal sådan. 90% av den kommunikation som sker består av kroppspråk - är det underligt om sms/msn/mailkonversationer kan misstolkas? och är det underligt att smileys används så flitigt just för att försöka förmedla en ton i det man skriver?


o jag har tydligen en garbo-vibb. wierd - jag tycker ju själv att jag är som en öppen jäkla bok o inte det minsta mystisk.. jag kanske missbedömt mig själv, ironiskt nog om jag nu ska vara så jäkla bra på att tolka förstaintryck? ^^


vet du hur du uppfattas av andra? ser du dig själv via andras ögon?

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards