Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

provokation

Av Carro - 31 augusti 2010 19:59

Satt o försökte förbereda mig inför valet genom att göra valpejl.se-testet. Och hela tiden ville jag ARGUMENTERA för mina svar, o hur frågorna var formulerade! En sån sak som "ska det vara förbjudet att vara med i rasistiska organisationer?". Jag brinner som fan för åsiktsfrihet och yttrandefrihet - även om jag tycker att vissa människor är rikspuckon och idioter så anser jag att dom har RÄTT att tycka precis vad dom vill! Plus att börjar man förbjuda en form av åsikt kommer det att sprida sig såpass att till slut får vi bara tycka EN sak. Alltså kan jag inte svara att jag tycker att det ska vara förbjudet. Och då blir det poäng till sd-hållet, trots att det inte finns tanke på att det är där min röst kommer att hamna.

och sen fråga om jag tycker att vi ska ta emot fler flyktingar - jag anser att integrationen fungerar förjävla dåligt, och så länge sverige inte är kompetenta nog att ta hand om dom som redan flytt hit kanske vi borde fixa kompetensproblemet innan vi fuckar upp livet för ännu fler människor som redan är trasiga? ..och i valtestet blir det alltså ÄNNU fler poäng åt sd-hållet.. *muttrar* 


Och fö anser jag att vända-ryggen-till-kampanjen i luleå var löjlig, ok att man misstycker med ett budskap o åsikt, men är det så ni hanterar gräl oxå? Vänder ryggen till? Argumentera ned dom istället, oavsett om det handlar om gräl lr åsiktsskillnader! Use your words, people..

Sånt gör mig ständigt förvånad - hur ryggradslösa människor är i konflikter. Har ni betett er illa - be om ursäkt. Anser ni att ni gjort rätt - argumentera för er sak! förklara hur fan ni tänkte, vänd inte ryggen till, bli tyst o undflyende. Vad är vunnet? Ingen respekt från mitt håll iaf.. *himlar m ögonen*


Och nu bara för att klargöra, jag är jävligt för mångkulturellt samhälle, en smältdegel av olika människor med erfarenheter och bakgrunder som driver oss framåt.

Men det måste funka, människor som flyr hit(och kom för fan ihåg att man flyr FRÅN ngt, inte TILL ngt) måste få en chans att komma in i samhället, bli en del av det istället för att befinna sig instängda i småsmå kluster i utkanten.

Känslan är att svenskar är så jäkla rädda för att bli kallade rasister att vi inte står på oss i frågan om att man måste anpassa sig till seden där man bor. Och hur illa det än låter - om man inte anpassar sig är det svårt att funka i en ny kultur. Jag menar inte att man ska utplåna sitt egna jag, sin tro, sina värderingar, men vara öppen o accepterande för att andra tycker, känner o tror på annat sätt. Och hitta ett sätt att co-exist. När jag åker utomlands anpassar jag mig efter de sociala regler o normer som gäller, och detta utan att känna mig kränkt. Så jävla svårt är det faktiskt inte. 


Så, har jag provocerat dig nu?

In that case - use your words.. ;)

 
 
Ingen bild

uffe är bäst

31 augusti 2010 20:46

http://www.youtube.com/watch?v=2WsbTjZNOeg&feature=related

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 23 januari 2012 21:54

"Skriv något roligt till nästa tisdag!", sa han. Jag glodde misstroget upp på honom från botten av det avgrundsdjupa hål jag klöst väggarna ned till nagelbandet för att klättra upp ur.  Hur fasen ska jag just nu få ur mig något annat än tunga livsf...

Av Carro - 1 januari 2012 12:27

Ganska precis ett år sen jag bloggade privat senast! "duktiga flickor skriver dagbok, de andra har inte tid"..? ;)    Året som gått har inte gett mkt tid åt att uppdatera min egna blogg, och jag har heller inte haft ngt egentligt behov. Med två...

Av Carro - 30 december 2010 13:35

..drömde en helt underbart typisk dröm, en sån där som mitt hoppfulla o samtidigt krassa sinne kan tota ihop..   jag var i central park, strandsatt och utan att ha ngnstans att bo, jagade hotellrum och undrade över varför jag befann mig ensam i s...

Av Carro - 27 december 2010 11:47

damnit! jag blev utmanad, o då kan jag ju inte banga.. lite snabbt bara. (låter blir att börja muttra ngt över att detta inte på ngt sätt kan räknas som ett "test", sånt här är ju mest typ bukfylla, fast i bloggform. visst har jag uttryckt mitt missn...

Av Carro - 26 december 2010 23:40

det här inlägget ska handla om "ett ögonblick", säger listan..   det blir en minnesbild jag har av min mor, och jag vet inte hur korrekt den är EGENTLIGEN, och vad som "lagts till" i minnet under årens lopp. jag tror nämligen att jag kanske var f...

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards