Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

aha!

Av Carro - 12 augusti 2010 20:03

Hur läskiga dom är älskar jag aha-upplevelser. Den där korta sekunden då allt är glasklart - jag ser pusselbitarna falla på plats o skapa helhetsbilden. Ofta känns insikten som en spark i magen, det jag tänkt, planerat, hoppats, strävat efter, finns oftast inte med i bilden. Känslan är underlig, kluven. Sorg över det som inte blir av, och en spänd förväntan över det osedda som komma skall.

Vem är jag att tro mig Veta Saker? I slutänden är det ändå universum som bestämmer(and she's got a cruel kind of gallows humor.. ^^), och hur mkt jag än stretar emot har hon en stor jävla tazer o jag inte så mkt att fightas emot med!;)


Acceptans, reboot, nystart. Jag är ganska bra på det vid det här laget. 


Seriöst, värsta semestern EVER!

Första veckan var jag knäckt psykiskt o orkade knappt titta upp i taket(vilket jag hade räknat med, att vara knäckt alltså, inte att titta i taket), o när jag PRECIS börjat återhämta mig o känna att jag var människa igen så blir jag jättesjuk i halsfluss. Halsfluss! Hur mellanstadiet kändes inte det?! Fem dagar efter att jag avslutat penicillinkuren så får jag det IGEN! så, sammantaget har jag varit fit for fight ungefär sju dagar av min semester hittills. Really sucks.

Är inne på min andra penicillinkur, o nu är jag iaf smittfri så att jag kan röra mig bland folk. Lät det inte gå lika långt den här gången som förra, då jag tänkte att det kanske ger med sig om jag ger det tid(tips: om nån som jobbat inom sjukvård vill se på dina halsmandlar upprepade ggr o är fascinerad av deras storlek så har personen ifråga antingen en underlig fetish, eller så ÄR du rejält jävla svullen! :P). It didn't.


Nog om det - snart gröntjänst igen! Två veckor ska spenderas någonstans ute i skogen, mekandes o körandes bandvagn.

Gjorde sluttesterna på bteorin för ngn dag sen, o fick påskrivet intyg igår att jag genomfört och blivit godkänd i kursen, inte förrän DÅ slog allvaret mig - MEKA i saker?! Hur tänkte jag där?! Åååh, vad jag hoppas att dom utgår från att vi alla är blåbär, för jag kan NÄSTAN(med lite god vilja) peka ut fläktremmen i en motor, o ungefär där slutar mina kunskaper.. *asg*

Inryckning söndag, ser fram emot det med skräckslagen förtjusning. ^^


Åh, ÅH! En NY underlig funktion här - ett frågefält?! OMG, seriöst, kan inte nån ställa en fråga åt mig om vad fasen som helst så att jag får se hur det funkar? O varför ska man egentligen HA en frågefunktion? Det här är icket en debattsida - det här är min opretentiösa ventilationsbloggsida! *skakar på huvudet o himlar m ögonen*


Lite kär i just nu: Quiet mind - Blue October, Are you there? - Anathema

Blir alltid gladare av: Such a night - Elvis (<3), The lions sleeps tonight (ignorera videon, det är låten jag blir gladare av, and I frikkin DARE you not to be!)


O annars?

One day I will adjust and be like people in general, but for now I'll just stay awesome.. ^^

 
 
Ingen bild

Annelie

12 augusti 2010 22:08

Du är helt underbar... vad jag skrattade när jag läste om halsmandlarna. *undrar lätt vem du menade och hur du tänkte* :-p. Kan tillägga att det finns en utförlig "instruktions meckhandbok" med varje bandvagn :-D. Puss och kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 23 januari 2012 21:54

"Skriv något roligt till nästa tisdag!", sa han. Jag glodde misstroget upp på honom från botten av det avgrundsdjupa hål jag klöst väggarna ned till nagelbandet för att klättra upp ur.  Hur fasen ska jag just nu få ur mig något annat än tunga livsf...

Av Carro - 1 januari 2012 12:27

Ganska precis ett år sen jag bloggade privat senast! "duktiga flickor skriver dagbok, de andra har inte tid"..? ;)    Året som gått har inte gett mkt tid åt att uppdatera min egna blogg, och jag har heller inte haft ngt egentligt behov. Med två...

Av Carro - 30 december 2010 13:35

..drömde en helt underbart typisk dröm, en sån där som mitt hoppfulla o samtidigt krassa sinne kan tota ihop..   jag var i central park, strandsatt och utan att ha ngnstans att bo, jagade hotellrum och undrade över varför jag befann mig ensam i s...

Av Carro - 27 december 2010 11:47

damnit! jag blev utmanad, o då kan jag ju inte banga.. lite snabbt bara. (låter blir att börja muttra ngt över att detta inte på ngt sätt kan räknas som ett "test", sånt här är ju mest typ bukfylla, fast i bloggform. visst har jag uttryckt mitt missn...

Av Carro - 26 december 2010 23:40

det här inlägget ska handla om "ett ögonblick", säger listan..   det blir en minnesbild jag har av min mor, och jag vet inte hur korrekt den är EGENTLIGEN, och vad som "lagts till" i minnet under årens lopp. jag tror nämligen att jag kanske var f...

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards