Direktlänk till inlägg 2 maj 2010

the green fairy

Av Carro - 2 maj 2010 13:49

Jag är världens sämsta på framförhållning vad gäller packande. Som tur är så är jag GRYM på att packa effektivt(ey, jag har varit till västerås på kurshelg med bara en handväska modell mellan, vilket jag fö var rätt glad över mitt i eländet när jag blev strandad på arlanda tack vare snöstormskaos o alltså hade lätt bagage när jag jobbade mig väg genom sverige på alternativa vägar. Det här har för för länge sen passerat parentesgränsen o borde egentligen få ett eget stycke, men nej. :)) och väldigt lätt. Stora problemet just nu är att jag har lite lätt fokussvårigheter(surprise?) eftersom jag försöker lista ut vad som egentligen gäller - det handlar bara om en vecka o grönkläder blir jag ju utrustad med(det är alltså det jag ska iväg på - grundutbildningen till hemvärnet, det är DÄRFÖR jag försöker packa), men triviala men ack så nödvändiga saker i stil med handduk o tvål o sånt..? Nåja. Det löser sig förmodligen.

GRYMT nöjd med mig själv för att jag kommit ihåg att packa ngt som kan räknas som pyamas! Det brukar vara den vanligaste glömda prylen för mig. Hur van är jag att sova bland andra?


Nämnde jag ngnstans i ordröran det där om fokuseringsproblem?

Damn, det här blir rörigare än vanligt.. ^^


Hur som helst.Idag är en sån dag som jag är väldigt glad över att jag inte blir bakfull. Damn. *konstaterar och lämnar ämnet*


Mest lyssnade nu -

liquid confidence - you me at six (skumt namn på ett band, men ok.. )

Hey soul sister - train (drar vissa paralleller till I'm yours - jason mraz, men godkänner det)


Visst är det mkt passande att ngn med en nära relation till absint frågade om jag skulle bli green fairy? *gilla* ^^ (yeah, J, i got it..:P)


Och annars... Hm. Kommer förmodligen inte att vara speciellt lätt att få tag på under veckan, och jag förstår ju att alla kommer att sakna mig fruktansvärt mkt. Misströsta icket - I'll be back! Om nån vecka. O sms svarar jag på när jag hinner.

(Tälta i maj, hur tänkte jag egentligen? Jag är en "manglade-sängkläder-person" som fryser häcken av mig om det är under 20 grader i lgh! Insanity!)


Nej, packa var det ja..


Peace, love and contentment till alla! Gå ut och gör någon glad idag.. *missionerar vidare*

 
 
Ingen bild

Annelie

20 maj 2010 00:11

Hallå!!! Du måste ju blogga mer! Vill ju läsa och skratta lite :-D Puss på dej gumman!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 23 januari 2012 21:54

"Skriv något roligt till nästa tisdag!", sa han. Jag glodde misstroget upp på honom från botten av det avgrundsdjupa hål jag klöst väggarna ned till nagelbandet för att klättra upp ur.  Hur fasen ska jag just nu få ur mig något annat än tunga livsf...

Av Carro - 1 januari 2012 12:27

Ganska precis ett år sen jag bloggade privat senast! "duktiga flickor skriver dagbok, de andra har inte tid"..? ;)    Året som gått har inte gett mkt tid åt att uppdatera min egna blogg, och jag har heller inte haft ngt egentligt behov. Med två...

Av Carro - 30 december 2010 13:35

..drömde en helt underbart typisk dröm, en sån där som mitt hoppfulla o samtidigt krassa sinne kan tota ihop..   jag var i central park, strandsatt och utan att ha ngnstans att bo, jagade hotellrum och undrade över varför jag befann mig ensam i s...

Av Carro - 27 december 2010 11:47

damnit! jag blev utmanad, o då kan jag ju inte banga.. lite snabbt bara. (låter blir att börja muttra ngt över att detta inte på ngt sätt kan räknas som ett "test", sånt här är ju mest typ bukfylla, fast i bloggform. visst har jag uttryckt mitt missn...

Av Carro - 26 december 2010 23:40

det här inlägget ska handla om "ett ögonblick", säger listan..   det blir en minnesbild jag har av min mor, och jag vet inte hur korrekt den är EGENTLIGEN, och vad som "lagts till" i minnet under årens lopp. jag tror nämligen att jag kanske var f...

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards