Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Fabulousness

Av Carro - 28 februari 2010 21:17

Alltså, med tanke på att man blir som man umgås är det inte så underligt att jag var fabulous igår.. ;)

Det var en sån där kväll som pendlade mellan fruktansvärt bra, öppna och blottade samtal, tårar, eufori på dansgolvet, stöttning, bekräftelse, vänskap, gemenskap, flykt, återupptagna bekantskaper, nya kontakter, insikter och kärlek. Precis den reboot jag behövde!

Till nästa gång ska jag komma ihåg att följa min instinkt att tacka nej till insisterade 6or tequila efter halv två på natten. [memo for self]

Men inatt spelade det ingen större roll, och jag hade inget jag behövde stiga upp till o vara fräsch idag!

    <- kyla är inte en issue för norrlänningar.. framförallt inte när nikotinbehovet kickar in efter visst tequila-intag! Lena blev ju helst uppvärmd lite! O om ni tycker att det är viss längdskillnad på dessa två kan jag upplysa om att erik står o hukar sig lite, dessutom.

  <-kroglämlar? :D


För ett tag sen var jag på en föreläsning om kommunikation, och det jag reflekterade över igår var meningen "det jag känner sänder jag". Precis så var det. Igår kände jag mig trygg, prestigelös, otvungen och rätt lycklig.


 De senaste dygnen har varit otroligt intensiva, framför allt känslomässigt. Nyttiga, och helt utmattande.

Ibland är det bara så, allt krockar på en gång, bara att dyka ned i kaoset och reda upp saker för sig själv. Känner mig empowered, det kommer att lösa sig, harmoni och balans är på gång igen. Hopp och framtidstro.


Apropå kommunikation - fick en flashback till teaterforumet i Ånge, och övningen i sändare - mottagare. 40 personer i ett litet rum, och övningen gick ut på att vi skulle ta emot en kastad boll från en bestämd person, och lyckas kasta den till en annan bestämd person. Det låter inte så avancerat, och står man stilla i en ring och bara har en boll i omlopp är det inte avancerat alls. Men, 40 springande personer och 20 bollar i luften samtidigt kräver betydligt fokus. Det var just DEN delen jag kommer ihåg - den totala fokus på mina två sändare/mottagare som krävdes, och den medvetenheten om rummet och de andra(vilket krävs för att man inte ska springa in i de andra) omkring mig, och hela tiden känna uppmärksam kontakt med de två människor jag skulle "kommunicera" med. Det är en sån kick att det är svårt att förklara.

Och opretentiös som den övningen är så GER det mkt, insikt att det inte spelar någon roll hur mkt man sänder om mottagaren inte accepterar. Det spelar ingen roll vad jag säger om det är för ovilliga öron. Och om jag inte lyssnar kan andra inte berätta.

Ah, ämnet kommunikation kan jag ägna mig åt hur mkt som helst! :D

Dags att avrunda kvällen och helgen.

 

<- ser ni vad det här är? *ser förväntansfullt omkring sig*




---en björnkram! *fingerpistolar, gör lufttrumvirvlar o viftar menande på ögonbrynen*


..det var så jävla låg nivå på det skämtet att nu finns även känslan "skam" täckt på känsloregistret jag jobbat mig igenom i helgen..

Nå, so be it, den bjuder jag på! ;)


Do good deeds, people!


(o grattis till lillebror som fyller 25 idag! :D)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 23 januari 2012 21:54

"Skriv något roligt till nästa tisdag!", sa han. Jag glodde misstroget upp på honom från botten av det avgrundsdjupa hål jag klöst väggarna ned till nagelbandet för att klättra upp ur.  Hur fasen ska jag just nu få ur mig något annat än tunga livsf...

Av Carro - 1 januari 2012 12:27

Ganska precis ett år sen jag bloggade privat senast! "duktiga flickor skriver dagbok, de andra har inte tid"..? ;)    Året som gått har inte gett mkt tid åt att uppdatera min egna blogg, och jag har heller inte haft ngt egentligt behov. Med två...

Av Carro - 30 december 2010 13:35

..drömde en helt underbart typisk dröm, en sån där som mitt hoppfulla o samtidigt krassa sinne kan tota ihop..   jag var i central park, strandsatt och utan att ha ngnstans att bo, jagade hotellrum och undrade över varför jag befann mig ensam i s...

Av Carro - 27 december 2010 11:47

damnit! jag blev utmanad, o då kan jag ju inte banga.. lite snabbt bara. (låter blir att börja muttra ngt över att detta inte på ngt sätt kan räknas som ett "test", sånt här är ju mest typ bukfylla, fast i bloggform. visst har jag uttryckt mitt missn...

Av Carro - 26 december 2010 23:40

det här inlägget ska handla om "ett ögonblick", säger listan..   det blir en minnesbild jag har av min mor, och jag vet inte hur korrekt den är EGENTLIGEN, och vad som "lagts till" i minnet under årens lopp. jag tror nämligen att jag kanske var f...

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards