Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

calm bull?

Av Carro - 22 februari 2010 14:00

har varit på "barnteater" för en stund sen. Jag var ju inte målgrupp direkt, så jag satt mest och var imponerad över rekvisita o ljussättning, och mentalnoterade smarta, sceniska lösningar.

Och blev hur irriterad som helst på klasser som drällde in 10 minuter sent. Brist på respekt för arrangörer och skådespelare! *menar på*


Annars är det mkt som snurrar i huvudet på mig. Varför finns det inte färska tomater NÅNjävlastans just nu som INTE är träiga? Blir det vår snart? Vad innebär det egentligen när man ska "skörda" tjuren i farmville, och det står "calm bull" - exakt VAD är det jag skördar när jag "lugnar" honom..? Orkar jag göra matlådor till imorrn? Är det bara jag som fnissar åt hur ful min nödmössa är? Varför var finnarna så sisulösa i hockeyn imorse? Varför hänger jag efter nån som är uppenbart totalt ointresserad? Hur många procent jobbar jag EGENTLIGEN? Skulle det finnas marknad för en sällskapsfirma för äldre, ensamma människor - i stil med jourhavande medmänniska, men med besök varje dag, samtal och hårkamning och annat som får ensamma människor att känna sig sedda? Varför måste sceniskt kroppsspråk vara så jäkla överdrivet hela tiden? Är det verkligen ingen som vill jobba som tandhygienist i kalix? Hur många ggr kan jag lyssna på "bitter taste" innan jag blir less? Vilken är bästa mp3spelaren on the market just nu? Varför är scullcandyhörlurarna så satans snygga o så förbannat obekväma?


Och - viktigast av allt - ska jag, eller ska jag inte göra kaffe innan jag ska tillbaka till jobbet? *gnuggar hårbotten o ser villrådig ut*


 
 
Ingen bild

uffe

22 februari 2010 18:06

Många frågor, lite svar... men det lät lite skumt det där med att skörda tjuren.. är det sånt du sysslar med om dagarna?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 23 januari 2012 21:54

"Skriv något roligt till nästa tisdag!", sa han. Jag glodde misstroget upp på honom från botten av det avgrundsdjupa hål jag klöst väggarna ned till nagelbandet för att klättra upp ur.  Hur fasen ska jag just nu få ur mig något annat än tunga livsf...

Av Carro - 1 januari 2012 12:27

Ganska precis ett år sen jag bloggade privat senast! "duktiga flickor skriver dagbok, de andra har inte tid"..? ;)    Året som gått har inte gett mkt tid åt att uppdatera min egna blogg, och jag har heller inte haft ngt egentligt behov. Med två...

Av Carro - 30 december 2010 13:35

..drömde en helt underbart typisk dröm, en sån där som mitt hoppfulla o samtidigt krassa sinne kan tota ihop..   jag var i central park, strandsatt och utan att ha ngnstans att bo, jagade hotellrum och undrade över varför jag befann mig ensam i s...

Av Carro - 27 december 2010 11:47

damnit! jag blev utmanad, o då kan jag ju inte banga.. lite snabbt bara. (låter blir att börja muttra ngt över att detta inte på ngt sätt kan räknas som ett "test", sånt här är ju mest typ bukfylla, fast i bloggform. visst har jag uttryckt mitt missn...

Av Carro - 26 december 2010 23:40

det här inlägget ska handla om "ett ögonblick", säger listan..   det blir en minnesbild jag har av min mor, och jag vet inte hur korrekt den är EGENTLIGEN, och vad som "lagts till" i minnet under årens lopp. jag tror nämligen att jag kanske var f...

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards