Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Live long and prosper

Av Carro - 3 februari 2010 16:23

Magsjuka har slagit ut större delen av arbetsstyrkan på brötkontoret! :|

Själv häller jag i mig actimell o hela vitpepparkorn allt jag hinner.

  Bakterienojjan satte in, och iförd skyddsmundering sanerade jag toarummet samt handtag/lysknappar på hela kontoret. Det här är alltså inte min VANLIGA jobbmundering, men ville illusionera om att jag klarar mig undan! :D

Visserligen var det bra länge sen jag hade magsjuka senast, men den natten var hell. Tappade 4 kg o 8 timmars sömn över natten. Hu.

Eftersom jag är krass o realistisk har jag ändå handlat saker jag vill ha hemma OM jag nu blir sjuk - afil, och pepparchips för tillfriskningsfasen. Saltsuget brukar vara ENORMT när jag väl kan inta fast föda(?) igen!


Fö är det nog fan inte bara jag som har negativ inställning till papperspåsar för tillfället. När jag var på coop idag så gick papperspåsen sönder för en liten rullatortant. Packade om åt henne i en ärligt snodd påse, och hon hade inte HELLER överlastat påsjäveln! Plast IS the shit. Skräppåsar. *muttrar a la kongo*


Annars är jag glad över mina tulpaner som jag fick i måndags. :) Ställde dom i närheten av datorn, så att jag kommer ihåg att SE på dom!


Och så är det genrep för revyn ikväll - nice!

Verkar som att ungefär varenda teatermänniska jag känner kommer att vara där, om inte på scen så i publiken. :)

LITE stress att behöva ha koll på biljetter till fler än mig själv, men hittills har dom varit kvar varje gång jag kontrollerat. Anna, visst är du imponerad? ;)


Haha, och idag har jag fått träffa Danskan igen, OCH hennes kollega. Först kollegan, o det var tur att jag fick byta mitt i, för jag var på väg att koka över. Och SÅ ofta blir jag inte förbannad på det sättet. Har begärt att få utskrift på min journal, iaf. Goddamnit.

Förhoppningsvis slipper jag fixa mer med det intyget nu, tycker att jag gjort mitt i det ärendet. *less*


Do good deeds, säg snälla saker åt andra, och destroy the castle of Galadorn..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 23 januari 2012 21:54

"Skriv något roligt till nästa tisdag!", sa han. Jag glodde misstroget upp på honom från botten av det avgrundsdjupa hål jag klöst väggarna ned till nagelbandet för att klättra upp ur.  Hur fasen ska jag just nu få ur mig något annat än tunga livsf...

Av Carro - 1 januari 2012 12:27

Ganska precis ett år sen jag bloggade privat senast! "duktiga flickor skriver dagbok, de andra har inte tid"..? ;)    Året som gått har inte gett mkt tid åt att uppdatera min egna blogg, och jag har heller inte haft ngt egentligt behov. Med två...

Av Carro - 30 december 2010 13:35

..drömde en helt underbart typisk dröm, en sån där som mitt hoppfulla o samtidigt krassa sinne kan tota ihop..   jag var i central park, strandsatt och utan att ha ngnstans att bo, jagade hotellrum och undrade över varför jag befann mig ensam i s...

Av Carro - 27 december 2010 11:47

damnit! jag blev utmanad, o då kan jag ju inte banga.. lite snabbt bara. (låter blir att börja muttra ngt över att detta inte på ngt sätt kan räknas som ett "test", sånt här är ju mest typ bukfylla, fast i bloggform. visst har jag uttryckt mitt missn...

Av Carro - 26 december 2010 23:40

det här inlägget ska handla om "ett ögonblick", säger listan..   det blir en minnesbild jag har av min mor, och jag vet inte hur korrekt den är EGENTLIGEN, och vad som "lagts till" i minnet under årens lopp. jag tror nämligen att jag kanske var f...

Presentation


life comes with foul language, nudity, sexual content, joy, disturbing events, great sorrow and adventures.

viewers discrection is advised.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards